A John Lewis & Partners brit áruházlánc már több mint tíz éve jelentkezik a karácsonyi szezonban egy-egy különleges karácsonyi reklámmal, amelyek egyik specialitása, hogy költségvetésük és minőségük is jelentősen felülmúlja az általános tucat-reklámokét.
Az idei ünnepi reklámjukban viszont ránézésre inkább a történetre koncentráltak mintsem a tőlük már megszokott mozis színvonalú speciális effektekre. A 2022-es John Lewis reklám címe “A kezdő” (The Beginner) és kevésbé futurisztikus mint a tavalyi, hiszen most földönkívüli űrhajókatasztrófa nem történik, sem harmadik típusú találkozás, viszont annál meghatóbb történetet mesél el.
Az áruházlánc célja ebben az idényben nem a korábbi CGI-vel telepakolt kisfilmjeiknek a technológiai téren való felülmúlása volt. Sőt, mondhatjuk, hogy hirtelen stílust váltottak, mert ezúttal egy olyan történetet mesélnek el, ami részben vicces, végül pedig mélyen megindító.
A reklám főhősének mókás ügyetlenkedéseinek és eséseinek lehetünk szemtanúi, aki felnőtt kora ellenére gördeszkázni tanul, illetve szeretne tanulni, de valahogy alig sikerül neki valami, pedig nagyon szorgalmas, még a munkahelyén is deszkás videókat néz suttyomban, hogy elsajátítsa a technikákat. Főhősünk felesége elnézően támogatja férjének küzdelmét, miközben észleli, hogy bizony annak ellenére, hogy párja minden edzés után sikeresnek meséli el a történteket, kisebb-nagyobb sérülésekkel mindig gazdagabban tér haza élete párja, és bizony a hangulata sincs a tetőfokon.
Ahogyan haladunk előre a snittekben egyre több karácsonyi díszt fedezhetünk fel, karácsonyfabeszerzést, fadíszítést, és végül a karácsonyi készülődés közben csengetnek, a házaspárunk pedig ajtót nyit. És ekkor áll össze az egész kép, hogy miről is szólt igazából ez a kisfilm, miért harcolt a gördeszkával főhősünk ezidáig, hiszen egy kislány áll az ajtóban, egy gördeszkát idegesen szorongatva a kezében, akit egy hivatalos gyám kísért el ehhez a házaspárhoz karácsonykor, abban a reményben, hogy ezentúl egy családként élhetnek majd tovább.
A John Lewis & Partners nem titkolt szándéka volt ezzel a reklámmal, hogy felhívja a figyelmet az ünnepi időszakban az örökbefogadás, gondoskodás, segítség és együttérzés fontosságára.
Forrás: The Telegraph